Spiżarka pełna łakoci

Projekt spiżarni

Jak zaprojektować spiżarkę?

O spiżarni warto pomyśleć już na etapie planowania budowy domu. W wybranym przeze mnie projekcie przewidziano spiżarnię murowaną. Pomimo, że kusił mnie pomysł zniesienia tej ściany i pełnego otwarcia kuchni na salon, pozostałam przy oryginalnym założeniu architekta. Dlaczego?
  • Była to ściana nośna i musiałabym zastąpić ją belką. To dodatkowy koszt.
  • Umiejscowienie spiżarni było optymalne - w kuchni, daleko od okien i źródeł ciepła.
  • Murowana spiżarnia wolniej się nagrzewa.

Projekt kuchni

Spiżarnię obłożyliśmy lamperią, bo ładnie nawiązuje do wzoru mebli,  dekoruje nudną, białą ścianę i łatwo ją utrzymać w czystości. Drzwi do mojej "szafy na przetwory"  na początku wyglądały tak.

Wykonaliśmy je z pomocą mojego taty z desek elewacyjnych na pióro-wpust. Były funkcjonalne jednak marzyły nam się metalowe w stylu loftowym. 
 Nie da się ukryć, nowe drzwi nie dorównują drewnianym pod względem praktycznym. Nie izolują tak dobrze jak drewno i widać nieład. Jednak ostatnie stało się  zaletą - zmusiły mnie do utrzymywania za nimi porządku, tworzą też złudzenie większej przestrzeni. Poza tym szyby zawsze mogę wymienić na szkoło mrożone lub lustrzane.

Marysia Kowalska

Komentarze