Park Szczytnicki w rozkwicie

 Rododendrony we Wrocławiu

Obiecałam, że powrócę tu, gdy rododendrony zakwitną. Dotrzymałam słowa. Przy okazji dowiedziałam się, że azalia i różanecznik to nie synonimy.

Parki Wrocławia
Nie jestem botanikiem, ale postanowiłam opisać sfotografowane odmiany rododendronów. Jeśli dostrzeżecie pomyłki proszę o komentarz. Człowiek uczy się całe życie.
Rozpocznę od azalii pontyjskiej, która uwiodła mnie zapachem. Nigdy wcześniej nie czułam tak obłędnej woni. Cały mój wszechświat mógłby tak pachnieć. To ten niepozorny, żółty krzew w tle.
Azalia
Azalia pontyjska

Znajdź Lenkę ;)
Różanecznik 'Cunningham's White'
Rzecz jasna, żaden spacer nie może odbyć się bez Leny. Myślę, że dziewczyna zalicza ten wypad do udanych, bowiem spotkała przekumpla. Znajdę. Jej mentalnego klona.
Lena z bratnią duszą.



Różanecznik 'Morgenrot'
Prawdopodobnie różanecznik 'Cunningham's White', bowiem jego pąki są jasnoróżowe.

Marysia Kowalska

Komentarze